Lucka 6
Vila & Återhämtning
Jag vet det finns många "måsten" där ute i vår fysiska värld, och livet brusar förbi oss många gånger i super snabb hastighet att man knappt hinner med. Därför är detta en vänlig påminnelse att stanna upp - STOPP- bara stanna för en stund med mig och ta ett djupt andetag.
Ibland är det viktigaste vi kan göra att bara andas, släppa krav och låta kroppen och själen få återhämta sig. Det är i tillåtelsen av vila och att stanna till vi kan landa i nuet. När vi landar i nuet landar vi också i oss själv och från där är det faktiskt lättare att ta beslut, navigera och reagera. Så känns det för mycket? eller är det för mycket just nu?, bara ta en minut, stanna upp få kontakt med nuet:
Vad känner du?
Vad tänker du?
Var är du?
Du är värd att ta hand om dig själv, precis som du är.
Om du stannar där en stund så kommer du se att du kan observera en stund istället för att agera och reagera. Vilket är mycket fördelaktigt för dig, inte bara i dina val men också i vardagens måste, rutiner och beslut.
Jag har själv valt att ta ledigt idag och hoppas att du också kan unna dig en stund av stillhet att bara vara. I dag kommer jag inte göra någonting mer än vad jag känner för. Hur fantastiskt är inte det. Att tillåta sig själv att följa känslan av vad som känns bra, vad jag har lust till, vad jag blir guidad till att göra utan måste.
Vad vill du göra?
Vad känner du för?
Kanske kan du gå en promenad i naturen, läsa en bok, meditera eller bara ligga kvar lite längre i sängen.
Vila är inte att ge upp – det är att ge sig själv utrymme att växa och läka.
Som alltid med kärlek,
Mariana

